"Pakcik Yang Kena Bedal Pukul Ini Apa Cerita?" - Akan Kemukakan Saman Malu RM3 Juta


Pelawak Mazlan Ahmad atau lebih dikenali dengan Lan Pet Pet hari ini mengaku bersalah memukul seorang pengawal keselamatan, Yahya Manap di kawasan perumahan, Nilai.

Dengan itu, mahkamah telah mengenakan denda sebanyak RM2,000 mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan telahpun dibayar oleh Lan Pet Pet tengah hari tadi di Mahkamah Seremban.

Namun, bagi pihak Yahya Manap pula, dia terkejut dengan jumlah denda yang dikenakan pihak mahkamah dan menganggap jumlah itu tidak setimpal dengan kecederaan yang dialaminya.


Pakcik yang kena bedal pukul ini apa cerita?

"Denda cuma RM2,000. Pakcik yang kena bedal pukul ini apa cerita. Pinggang masih sakit sampai sekarang akibat ditendang. Maruah pakcik yang tercemar apabila dia cakap persatuan penduduk ambil pengawal bodoh bagaimana pula?" kata Yahya ketika ditanya pemberita Utusan Online.

Saman malu RM3 juta?

Disebabkan ketidakpuasan hati, Yahya Manap dikatakan akan melantik peguam bagi mengemukakan saman malu ke atas apa yang telah dilakukan Lan Pet Pet dan akan meletakkan jumlah sebanyak RM3 juta yang dilihat setimpal.

Yahya juga menyatakan saman malu ini akan diuruskan oleh menantunya yang akan memilih peguam yang terbaik.

Sumber: Oh! Media