Pengkhianat Sekongkol Dengan Sindiket Keluarkan Sejumlah MyKad Sah!

Posted on Saturday, September 14, 2019 | 9/14/2019


Gambar sumber dari TheReporter
Tak tahu nak cakap rekasi macam mana bila Ohmedia dapat cerita yang lebih !000 MyKad sah dipegang oleh warga asing yang berada dinegara ini selepas gagal untuk memiliki pasport keluar negara masing-masing. Menurut sumber, kad-kad ini dikeluarkan oleh pegawai-pegawai JPN yang bersubahat dengan sindiket.

Hal ini terbongkar kerana warga China yang tular dimedia sosial berkenaan gagal untuk berbahasa Malaysia dengan fasih ketika memohon passport untuk pergi ke China. Ini menyebabkan timbul keraguan bagaimana dia boleh mendapat taraf kewarganegaraan Malaysia beserta MyKad sedangkan tidak fasih berbahasa Malaysia.

Setelah kantoi, mereka bertindak melarikan diri daripada ditangkap. Dipercayai, wanita warga China berkenaan adalah salah seorang warga asing yang memiliki MyKad dari 1000 MyKad sah. Setelah gagal mendapatkan passport di satu-satu cawangan Jabatan Imigresen, mereka akan cuba jabatan Imigresen dinegeri lain pula.

Dioercayai mereka ini bukan biasa-biasa. Kerana menurut info, wanita warga China yang ditangkap tempoh hari mampu menyewa sebuah pangsapuri dengan harga hampir RM100,000 satu malam. Jelas mereka mempunyai tujuan yang tidak baik dan cuba menjadikan Malaysia untuk jalankan kegiatan haram mereka.

Sumber: Metro Online

+Baca respon pembaca Oh! Media.



Oh! Filem


Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 9/14/2019

0 comments:

Loading...