'Melampau sangat dah ni...'


Tidak berpuas hati aktiviti basikal lajak diharamkan, seorang remaja lelaki berusia 14 tahun memuat naik kenyataan menghina pihak berkuasa di WhatsApp storynya baru-baru ini. 

Remaja terbabit yang hanya dikenali sebagai Taa berasal dari Johor Bahru juga mendakwa pemandu yang terlibat dalam kes melanggar 8 remaja berbasikal lajak sehingga maut pada 18 Februari 2017 dibebaskan kerana telah 'dibayar' 

"Perempuan yang langgar budak lajak tu korang bebaskan sebab duit. Duit tu pun haram. Pastu nak haramkan basikal lajak. B*t* korang la s*al." tulisnya. 

Sedangkan mahkamah sebelum ini menjelaskan pemandu terbabit tidak bersalah kerana pendakwaan gagal membuktikan prima facie di akhir kes pendakwaan. Malah, faktor yang mencipta kecederaan bukannya disebabkan cara pemanduan, sebaliknya keadaan bahaya itu dicipta oleh kumpulan basikal lajak itu sendiri. 

Remaja itu menegaskan, aktiviti basikal lajak tidak akan pupus dan kini rakan-rakannya di Johor Bahru hanya menunggu masa untuk kembali ke jalan raya. 

"Lajak takkan pupus. Sekarang budak JB tunggu jalan clear je. Bila-bila masa ja JB boleh comeback," katanya. 


LAPORAN BERKAITAN


Sumber : thereporter.my