Pelakon Saving Private Ryan Tom Hanks & Isteri Sah Positif COVID-19


Ini selebriti terkenal Hollywood yang pertama menjadi mangsa wabak Covid-19 apabila pelakon terkenal Tom Hanks dan isterinya Rita Wilson telah membuat satu pengumuman di laman Twitter mereka yang mereka berdua telah disahkan positif Covid-19.


Hanks dan Rita dikatakan baru tiba di Australia untuk menjalani penggambaran bersama produksi BAZ Luhrmann yang merupakan filem dari Warner Bros dan Hanks memegang watak seabgai Colonel Tom Parker. Bagaimanapun mereka berdua terasa penat dan mengalami selesema sewaktu tiba.

Hello semua. Saya dan Rita kini sedang berada di Australia. Kami berasa sedikit letih dan kami sedang mengalami selesema dan rasa sakit-sakit badan. Disebabkan itu kami telah membuat keputusan untuk melakukan ujian Covid-19 dan kami telah disahkan positif. Pihak kesihatan mempunyai protokol yang perlu diikuti. Kami akan terus diuji, diperhatikan dan diasingkan sehingga diberitahu atas sebab-sebab keselamatan. - Tulisnya.


Australia setakat ini telah mencatatkan 128 kes Covid-19 dan 3 kematian. Jumlah kematian global pula adalah 125,000 orang dan mereka yang maut akibat virus ini adalah sebanyak 4,500 pesakit.

+ Baca respon pembaca yang ikuti perkembangan wabak di Facebook Oh! Media.


Sumber: Oh! Media