--> Skip to main content

Rogol anak kandung usia 10 tahun, peniaga dipenjara 36 tahun, 30 sebatan


Mahkamah Sesyen Besut hari ini menjatuhkan hukuman penjara 36 tahun dan 30 sebatan terhadap seorang peniaga kerana didapati bersalah atas tuduhan merogol anak kandungnya sendiri yang berumur 10 tahun dalam kejadian tiga tahun lalu. 

Tertuduh berusia 51 tahun disabit atas tiga pertuduhan mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan, setelah pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah. 

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa merogol anaknya antara pertengahan Januari 2017, jam 1 pagi di sebuah rumah di Chalok, Setiu. 

Pertuduhan kedua dan ketiga pula, dia didakwa melakukan perbuatan yang sama pada akhir Januari 2018 jam 11 malam dan pertengahan April 2018, jam 10 malam di tempat yang sama. 

Hakim WAn Azimah Yaakob menjatuhkan hukuman penjara 18 tahun dan 10 sebatan bagi pertuduhan pertama dan kedua di mana hukuman dijalankan secara berasingan. 

Bagi pertuduhan ketiga, tertuduh dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan 10 sebatan, namun hukuman itu berjalan serentak dengan pertuduhan pertama dan kedua. 

Mahkamah membenarkan penangguhan hukuman untuk pihak pembelaan memfailkan rayuan di mahkamah tinggi. 

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nur Zafirah Rosli, manakala tertuduh diwakili peguam, Che Amir Che Musa. 

Sumber: Sinar Harian



Sumber : thereporter.my
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...