(Video) Budak terperangkap dalam mesin basuh


Detik cemas pasukan bomba dalam usaha menyelamatkan seorang kanak-kanak perempuan yang terperangkap dalam washing machine (front loader).

Dalam kejadian 25 Jun lalu di Chengdu, China, kanak-kanak perempuan berusia dua tahun itu masuk ke dalam mesin basuh itu untuk bermain, namun tidak menjangka akan terperangkap dalam mesin itu. 

Ibu bapanya yang panik melihat keadaan itu terus cuba mengeluarkannya tetapi gagal berbuat demikian sebelum menghubungi tukang baiki mesin basuh yang kemudian datang untuk membuka mesin basuh itu. Malangnya usaha mereka juga menemui kegagalan. 

Tiada pilihan lain, pasangan itu menghubungi pihak bomba untuk meminta bantuan. 

Tujuh anggota bomba dtiba di tempat kejadian dan cuba berusaha menyelamatkan mangsa. Bomba menggapai kaki mangsa dan perlahan-lahan mengeluarkannya dari mesin itu. 




Mangsa menangis ketakutan, wajahnya merah dan pakaiannya dibasahi peluh selepas terperangkap dalam mesin basuh itu dalam tempoh lama. 

"Dia masuk sendiri dan terperangkap di dalamnya. Keadaan dalam mesin yang terlalu panas, membuatkan dia cuba keluar semula tetapi tidak berjaya kerana terperangkap," katanya. 

Sumber: Mirror


Sumber : thereporter.my