Bekas Ketua Polis Negara Persoal Bukti Waran Tangkap Interpol Zakir Naik

Posted on Tuesday, August 13, 2019 | 8/13/2019



Jika korang perasan, sekarang semakin banyak pihak yang kita dapat lihat takut dan tidak puas hati dengan agama Islam. Ini mungkin kerana kebebasan bersuara yang telah diberikan kerajaan sekarang dan ia seakan semakin tidak terkawal. Antara isu yang menarik minat Ohmedia adalah mengenai Dr Zakir Naik yang merupaka seorang pengkaji agama dan pendakwah bebas yang kini menerima banyak pertuduhan.

Untuk pengetahuan korang, Dr Zakir Naik kini berada di Malaysia dan beliau juga sedang menerima tekanan dari beberapa pihak yang mungkin tidak senang melihatnya berada di sini.


Dalam pada itu, Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan turut menegaskan dakwaan yang mengatakan Dr Zakir Naik sebagai pengganas adalah tidak benar dan berpendapat Zair hanyalah seorang yang pakar dalam bidang perbandingan agama antara Islam dan agama-agama lain dan tiada satu buktipun menunjukkan dirinya terlibat dengan aktiviti pengganas.

Sebelum ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pernah menyatakan pendirian tegas untuk tidak melaksanakan proses ekstradisi terhadap Zakir.

+ Baca respon pembaca Oh! Media.



Oh! Makan


Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 8/13/2019

0 comments:

Loading...