Kipre Tchetche sedih dan sukar lelapkan mata


KUALA TERENGGANU: Di sebalik hatrik dilakar penyerang Terengganu FC (TFC), Kipre Tchetche ketika membenam Negeri Sembilan kelmarin, terselit perasaan sedih buat pemain kelahiran Ivory Coast itu.

Pemain itu mengakui sukar untuk melelapkan mata selepas perlawanan itu apabila mengenangkan pemergian rakan baiknya yang juga penjaga gol utama TFC, Mohd Suffian Abd Rahman yang menghembuskan nafas terakhirnya kurang lapan jam sebelum perlawanan itu.

Penjaring terbanyak Piala Malaysia musim lalu dengan sembilan gol itu turut mengakui tidak begitu ghairah bermain tetapi mengagahkan diri demi peminat selain melihat langit setiap kali menghasilkan jaringan sebagai tanda menghadiahkan gol itu kepada Suffian.

"Bagi saya ia perlawanan penuh emosi kerana kami baru kehilangan rakan sepasukan beberapa jam sebelum sepak mula, ia berlaku begitu pantas selepas hanya dua minggu tidak berjumpa, saya begitu sedih sehingga sukar melelapkan mata pada malam itu.

"Kami bermain dengan baik dan cuba melupakan kesedihan itu selain mahu mendedikasikan perlawanan itu buat Suffian kerana dia (arwah) banyak menyelamatkan gawang gol terutama ketika menentang JDT pada separuh akhir musim lalu," kata Tchetche.

Pada aksi di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah itu, Tchetche meledak tiga gol bagi membantu pasukannya menumpaskan skuad NS 3-1.

"Saya gembira dengan tiga gol itu tetapi apa yang lebih penting ialah kemenangan menjadi keutamaan pasukan dan harapan penyokong yang sentiasa memenuhi stadium sebaik saingan Piala Malaysia bermula.

"Kami perlu terus fokus dan harus terus menang, kami sudah ada sembilan mata dan perlu berusaha untuk mendapat tiga mata lagi dan seterusnya layak ke suku akhir," katanya. - Berita Harian