Media Antarabangsa Akhirnya Tahu Maksud Nama Pukki Rakyat Malaysia

Sumber: Sportbible

Teemu Pukki, seorang penyerang yang sangat berbisa setelah berjaya memjaringkan 5 gol sepanjagng Ogos lalu yang kini bersama pasukan Norwish. Norwish kini beraksi di EPL dimana sebelum ini bermain di Liga Championship musim lalu. Nama penyerang Teemu Pukki sering menjadi sebutan berikutan impak yang beliau berikan setiap kali perlawanan.

Teemu Pukki juga telah berjaya memenangi Anugerah Pemain Terbaik PFA bagi bulan Ogos yang diperoleh hasil dari undian para penyokong. Nama Pukki juga kian naik apabila mampu mengegar jaring gol pasukan top liga, Chelsea dan Liverpool.

Tapi, lain pula di Malaysia, nama Teemu Pukki sering menjadi bualan dan sebutan orang hanyalah kerana namanya yang bermaksud agak kurang baik. Selepas sering menjadi bualan semua orang, media antarabangsa kembali kecoh selepas mula mengetahui maksud sebenar nama Pukki bagi rakyat Malaysia.

Macam mana media antarabangsa boleh tahu ni?haha. Untuk pengetahuan korang, sebelum ini, Stan Collymore yang merupakan bekas pemain Liverpool telah bertugas di saluran sukan, Stadium Astro bagi mengulas perlawanan antarabangsa. Kemudian dia tertannya-tanya mengapa nama Pukki sering menggelikan hati orang Malaysia.

Ketika aku di Kuala Lumpur untuk mesyuarat bersama pasukan produksi. 'Stan, kau tahu mengenai situasi Pukki di Malaysia? Tak, Apa dia? Err, Pukki tiap-tiap minggu menjadi trend di Malaysia... Kenapa!! Pukki bermaksud c*** dalam slang Malaysia.


Jadi, selepas sahaja ia dikongsikan Stan, makan pecahlah rahsia rakyat Malaysia mengapa sering terelak bila mendengar nama Pukki ini.




+ Baca respon pembaca Oh! Media.



Oh! Media Geekz


Sumber: Oh! Media