Hilang Kaki Dan Tangan, Mereka Tetap Semangat Teruskan Kehidupan

Posted on Wednesday, October 09, 2019 | 10/09/2019



Amat tesentuh hati kami di Ohmedia apabila melihat gambar-gambar anak Palestin yang menjadi mangsa kekejaman Zionis Israel yang kini masih belum nampak penghujungnya. Setiap hari mereka menjadi trauma dengan bunyi serangan, bedilan bom yang berakhir dengan pertumpahan darah.


Tetapi, bila dilihat dari wajah anak-anak ini, walaupun serba kekurang, jelas kelihatan kekentalan jiwa yang ada di dalam diri mereka. Mereka tidak dapat merasai kehidupan seperti kanak-kanak normal di negara kita, tetapi gambar ini mungkin sedikit sebanyak dapat menghiburkan mereka.


Gambar ini dikongsikan @amanpalestinofficial di laman Instagram mereka

Kerana dirimu begitu berharga. Kesabaran dan ketabahan yang ditunjukan benar-benar menguji hati-hati yang di luar sana, apakah kita tidak bersyukur dengan apa yang kita miliki saat ini?


Inilah kesan kepada peperangan yang berlaku ke atas bumi Gaza, Palestin. Peluru berpandu, bom, jet perang daripada tentera zionis Israel yang menjadikan anak-anak berada dalam kategori kelainan upaya dari segi anggota badan.

Namun, lihatlah senyuman dan kegembiraan mereka. Motivasi apakah yang mereka ada untuk meneruskan kehidupan?


Semangat yang ditunjukkan anak-anak ini untuk meneruskan hidup memang tidak akan dapat kita bayangkan dan diharapkan ia akan memberikan inspirasi kepada kita dan anak-anak kita bahawa walaupun serba kekurangan, ingatlah ada yang lebih kurang dari kita.



A post shared by amanpalestinofficialMY (@amanpalestinofficial) on

Sumber: Amanpalestinofficial

+ Baca respon pembaca Oh! Media.



Oh! You Tube


Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 10/09/2019

0 comments:

Loading...