Ucap 'Alhamdulillah Dan Thank Allah' Kerana Dapat Lakukan Perkara Maksiat, Tolong Jangan Lakukan Perkara Sebegini Wahai Wanita

Posted on Saturday, October 12, 2019 | 10/12/2019



Adoi, tolonglah! Sebenarnya Ohmedia sendiri pun tak kesah kalau korang nak berkepit dengan pakwe atas motor ke, nak peluk sana, peluk sini. Tapi tolonglah jangan tunjukkan 'bodoh' anda di media sosial, lagi-lagi bila anda memakai tudung. Tapi tu la, korang sorok macam manapun sebenarnya, Allah sentiasa dapat tahu kan. Yang penting janganlah berulang lagi.

Ohmedia angin sikit tulis artikel ni sebab kejadian yang berlaku semasa seorang gadis dipeluk dan dicium ahli kumpulan kpop tu terjadi lagi. Cuma kali ini ia berlaku pula ke atas penyanyi Shawn Mendes yang baru-baru ini viral berkeliaran di Malaysia yang sebenarnya datang bagi mengadakan konsert di sini.

Apa yang terjadi? Jadi, sekarang tersebar lah satu gambar seorang gadis yang telah memuat naik satu foto di media sosial yang sedang berpelukan dan berpegangan tangan bersama Shawn Mendes dengan caption yang menyebut 'Alhamdulillah'. Apakah?

Ini gambar dan caption penuh gadis tu.


Alhamdulillaaahh.. Thank Allah, linetoday and pkentertainment.id that has given me a chance to met him in person. Hell yaa! My dream came truuueee guys!

— Our Conversation —

Shawn’s Crew: let’s come in
Me: Ohh okay thankyou
*Met shawn*
Me: Heyy Shawn, How are you? Omg shawn I love you so much *HuggingShawn*
Shawn: Hey Honeyy, I’m good *HuggingMe*
*took a picture*
Shawn: Oh my god.. I love your shirt
Me: Aww thankyouuu Shawn, I love youuu *HuggingShawnAgain* and *ShawnHuggingMe*
Shawn: Can I take a picture that shirt?
Me: Suree suree, but my phone was in my friend..
Shawn: It’s okay, just take a picture by my phone
Me: Aahh okayy okayyy
*ShawnTookMyPicture*
Shawn: Ahh I love that shirt
Me: Thankyouu shawnnn, I love youuu:’) *HuggingShawnAgain* and *ShawnHuggingMeAgain* :’)
Me: Okayy, bye Shawn hope you get an amazing day here *I’mWalkingOut*
Shawn: waitt waitt, can I share this picture?
Me: omg! ofcourse.. but can you tag me? :’)
*Shawn’sCrewLaughing*
Me: Hahahah sorry sorry
*ShawnGaveHisPhone*
*I’mTypingMyUsername*
Shawn: Do you wanna change the filter?
Me: Ahh noo, it’s okay..
Shawn: Like this?
Me: Yeaa yeaa like this it’s okay.. Thank you shawnnn byee byee
• • •
THIS WILL NEVER BE FORGOTTEN. BYEE I’M LITERALLY DIED ON THAT SPOT.

Siap taip satu-satu diaorang borak tu. Dalam ruangan komen gadis ni tak ada satu pun yang memuji dan berasa terharu kerana dia dapat bergambar dengan Shawn, tapi kebanyakan mempersoalkan tindakan gadis itu bergambar berpelukan dan menyebut nama Allah untuk lakukan benda haram. Seolah bangga betul dia.

Itulah yang terjadi bila terlalu fanatik sampai terlupa batas-batas. Ohmedia hanya ingin ingatkan kepada korang semua, tidak kira lelaki atau perempuan, tak salah pun kita nak meminat sesetengah artis, tetapi sentiasa ingat yang kita Islam dan ada batasannya.

+ Baca respon pembaca Oh! Media.



Oh! You Tube




Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 10/12/2019

0 comments:

Loading...