(Video) 'Pakai Honda tapi tak mampu bayar tol, tu bodoh namanya' - Netizen


Viral di media sosial sejak petang semalam klip video dashcam menunjukkan pemandu Honda Jazz berwarna merah melanggar kereta pengadu di sebuah plaza tol. 

Dalam kejadian itu, Shazmie Ilias mendakwa Honda Jazz itu melanggar bahagian belakang keretanya, dipercayai mengekorinya dengan rapat kerana mahu mengelak dari membayar tol. 

Shazmie terus memberhentikan keretanya, namun pemandu Honda Jazz itu segera mengundur ke belakang dan masuk ke lorong lain untuk melarikan diri. 


Ekoran kejadian itu, satu laporan polis telah dibuat terhadap pemandu Honda Jazz nombor pendaftaran RU7627.

"Tak ada RFID, bawa macam haram, langgar belakang dan lari. Aku tau ko sape RU7627. Report polis sudah dibuat," tulis Shazmie di Facebooknya.


Sementara itu di media sosial, pakar forensik internet (netizen) berjaya mendapat semua maklumat mengenai pemandu Honda Jazz tersebut di mana lelaki terbabit berusia 20-an dan mempunyai 8 saman trafik yang membabitkan kesalahan memandu melebihi had laju, menggunakan nombor pendaftaran haram dan beberapa lagi kesalahan lain yang berkaitan memandu secara berbahaya. 


Bil Astro tertunggak

Ketika dihubungi netizen melalui WhatsApp, lelaki itu mengakui kesalahannya dan akan menghubungi Shazmie untuk menyelesaikan masalah tersebut. 


Sumber: Shazmie Ilias


Sumber : thereporter.my