'Dia letak cantik je helmet betul-betul tengah jalan' - Pengadu dakwa 2 lelaki ini cuba aniaya pengguna jalan raya Gombak-Karak


Pengguna jalan raya dinasihatkan berhati-hati kerana ada penjenayah yang sentiasa memerhati dan menunggu masa untuk menjerat mangsa yang cuai dan leka.

Dalam kejadian baru-baru ini, sepasang suami isteri berdepan dengan detik cemas apabila kenderaan mereka terlanggar satu objek di tengah jalan. 

Namun, setelah diamati, objek tersebut adalah helmet dan pemiliknya berada berhampiran segera datang mendapatkan semula helmet itu dan memberi alasan helmetnya terjatuh. 

Tetapi pemandu terbabit tidak percaya kerana helmet itu terletak elok di tengah jalan dan mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena sehingga berbalah dengan dua lelaki terbabit. 

"Siapa yang lalu highway Gombak-Karak, sila berhati-hati. Ada sebuah motosikal dua orang lelaki ini akan sengaja letak helmet di tengah-tengah jalan agar pengguna jalan raya lain langgar helmet itu dan terbabit dalam kemalangan atau kereta rosak. 

"Dia cepat-cepat datang buat muka tak bersalah dan kata helmet dia terjatuh. Sedangkan helmet itu dia letak cantik je betul-betul di tengah jalan. Selepas tu dia kata dia pomen. Kalau kita lawan cakap dia, siap nak call polis bagai. 

"Jalan depan sikit dari tempat kejadian, siap ada towing tengah tunggu. Nasib baik masa saya langgar, kereta tak ada apa-apa. Masih bole berjalan. 

"Berhati-hati ye bagi mereka yang lalu di jalan itu pada waktu pagi. Sempat snap satu gambar saja sebab takut, dia tengah gaduh dengan cik abang saya," kata Fieza Mus yang berkongsi mengenai kejadian itu di Facebooknya yang kini viral. 


Sumber : thereporter.my