Ketua Tarekat Tawar Tiket Ke 'Syorga' Dengan Harga Tak Masuk Akal!

Sumber gambar dari Google
Semakin jelas tanda-tanda kita sudah berada di akhir zaman apabila semakin ramai yang mengaku diri sebagai dan rasul. Sepertimana kita tahu, seharusnya tiada lagi nabi dan rasul selepas nabi terakhir kita, Nabi Muhammad S.W.T. Last yang Ohmedia ingat dulu, paling hangat adalah Ayah Pin, yang mengaku sebagai pemerintah kerajaan langit.

Sumber gambar dari Surabaya Insider
Di Indonesia, kisah yang sama cerita yang berbeza. Seorang lelaki bernama Puang Lalang, atau lebih dikenali sebagai Syekh Yusuf yang memimpin kumpulan tarekat Tajul Khalwatiyah Syekh Yusuf di tahan di Gowa, Sulawesi Selatan.

Menurut pihak polis tempatan dipetik dari Metro Online, untuk mereka yang mahu menyertai tarekat berkenaan, mereka perlu membeli tiket ke syurga dengan bayaran antara Rp10,000 (RM3) dan Rp50,000 (RM15) selain perlu menyumbang zakat kepada lelaki itu.



Lebih membimbangkan, ajaran ini telah sampai ke Malaysia. Majlis Ulama Indonesia, telah menyerahkan ratusan tiket ke syurga, kad pelaris, wang tunai, keris, buku serta risalah ilmu kebal dan kekayaan kepada pihak berkuasa tempatan untuk siasatan lanjut.

Sumber: Metro Online

+ Baca respon pembaca Oh! Media.



Kami Selesaikan Cabaran 100,000 Langkah 100PLUS


Sumber: Oh! Media