'Mula-mula kenal dia nampak innocent, masuk bulan kedua perangai setan dia keluar' - Ramai netizen nak tampar confessor ni


9 November lalu, viral di media sosial luahan seorang pelajar mengenai hubungannya bersama teman lelaki. Awal perhubungan mereka bermula dengan baik dan lelaki itu pula gemar membuatnya terhibur. 

Namun, selepas beberapa tempoh perkenalan, lelaki itu mula menunjukkan perangainya yang sebenar. Hendak disalahkan pada lelaki, si confessor turut mengakui dia sendiri terjebak dan mahu berbuat demikian. 

Kejadian itu berakhir apabila dia bertindak menampar teman lelakinya yang dianggap sudah melampaui batasan. Kini dia meminta pandangan, apakah patut dia meninggalkan lelaki itu?

SALAM sejahtera. Aku merupakan third year student di UKM dan aku kapel dengan boyfriend aku yang muda setahun. 

Kitorang kenal awal-awal tu through mutual friend. Masa first kenal dia, aku baru sahaja heartborken sebab direject. 

BF aku ni seorang yang suka sarcasm tau. Dia jadikan kisah sedih aku tu sebagai benda lawak dan benda itu berhasil buat aku gelak. 

Mula-mula kenal tu dia memang nampak innocent. Dia solat awal waktu walaupun tak islamic mana. Tetapi selepas masuk bulan kedua, perangai setan dia mula keluar. 

First tu kitorang start dengan k**s sebab dia selalu meminta. Yes, setiap kali jumpa kami akan k**s (with toungue and all) and maybe juga salah aku sebab aku juga nak k**s. 

Tapi one day tu dia start raba b***st aku dan recently dia dah meraba kemal**n aku. I tried to stop him but he kept going. I slapped him once hari tu dan dia macam merajuk. Lepas tu dia dah tak buat benda itu semua even the kisses. 

Kitorang dah kembali macam awal-awal. Tapi aku takut dia buat perangai setan lagi. Should I leave him? By the way, we are gay couple. 

REAKSI NETIZEN



Islam melarang keras hubungan sejenis atau songsang yang mempunyai kesan negatif kepada kehidupan peribadi dan masyarakat. Selain itu, ia boleh mengakibatkan kerosakan saraf otak, melemahkan akal dan menghilangkan semangat kerja serta mudah terjangkit kepada pelbagai penyakit berbahaya seperti Aids, HIV. 

Menurut kajian, golongan ini berisiko tinggi mendapat penyakit mental (kemurungan/membunuh diri), penyalahgunaan dadah, pil khayal dan menimbulkan masalah tingkah laku yang serius. 

Ibu bapa juga patut memainkan peranan. Walaupun anak sudah dewasa, perlunya pantauan dan teguran pada anak masing-masing sekiranya mereka terbabit dalam perbuatan yang tidak bermoral.



Sumber : thereporter.my