Polis Israel Tembak Lelaki Palestin Tanpa Senjata Dari Belakang

Posted on Monday, November 04, 2019 | 11/04/2019



Adakah dunia masih membutakan mata dan membisukan diri? Banyak sudah kekejaman yang jelas tanpa berselindung dilakukan oleh Israel, tetapi mereka masih tetap tidak berkata apa-apa. Itulah Yahudi!

Baru-baru ini tersebar satu video menunjukkan seorang lelaki warga Palestin rebah ketika sedang berjalan apabila ditembak anggota polis Israel dari belakang di sempadan sana.


Rakaman yang disebarkan di Instagram oleh eye.on.palestine telah mendapat banyak reaksi dan ramai yang mengecam tindakan polis Israel. Mangsa dilihat rebah setelah terkena tembakan dari belakang menggunakan peluru keluli bersalut getah ketika sedang menuju ke Palestin.

Sebelum kejadian, mangsa dikatakan telah ditahan di Tebing Barat ketika dalam perjalanan untuk pergi bekerja di wilayah Palestin dan secara tiba-tiba telah ditahan ke pusat pemeriksaan Israel. Mangsa dilepaskan dan dibenarkan pulang, tetapi polis Israel tetap menembak mangsa.

Tidak kesahlah apapun alasannya, mangsa tetap tidak membawa sebarang senjata dan membahayakan dan mereka Israel tidak seharusnya terus bebas melakukan apa sahaja.

+ Baca respon pembaca Oh! Media.



Oh! Youtube





Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 11/04/2019

0 comments:

Loading...