Remaja lemas, 2 rakannya hanya lihat & rakam video tanpa hulur bantuan

Posted on Friday, November 29, 2019 | 11/29/2019



Seorang lelaki dibiarkan lemas, sementara rakannya hanya merakam kejadian itu tanpa menghulurkan sebarang bantuan kepada mangsa. 

Dalam kejadian yang berlaku pada 15 November lalu di Karnataka, India, Jaffer Ayub, 19, bersama dengan dua rakannya pergi ke kuari terbiar untuk berenang.


Jaffer dengan penuh keyakinan berlari dan terjun ke dalam kuari tersebut. Ketika Jaffer cuba berenang ke tebing yang terletak beberapa meter, dia mengalami kepenatan dan belum sempat berpaut pada tebing, dia mula tenggelam. 

Seketika kemudian, mangsa timbul semula dan terkapai-kapai meminta diselamatkan. Salah seorang rakannya yang hanya berada beberapa inci dari mangsa, menghulurkan tangannya untuk membantu. Belum sempat mangsa mencapai tangannya, lelaki itu menarik balik tangannya. 


Mangsa berusaha menyelamatkan diri, tetapi tidak lama kemudian keadaan air menjadi tenang dan mangsa sudah tenggelam ke dasar. Kejadian itu dirakam oleh rakannya sendiri yang tidak menghulurkan sebarang bantuan. 

Difahamkan, terdapat beberapa saksi termasuk sekumpulan wanita berada di kawasan itu. Alangkah malangnya tiada seorang pun yang terdetik hati hendak membantu mangsa yang lemas. 


Hanya selepas mereka menyedari mangsa sudah hilang dari permukaan air, mereka segera datang membantu dan mengeluarkan Jaffer dari kuari tersebut. Tetapi sudah terlambat dan Jaffer telah meninggal dunia.  

Menurut polis, kesemua saksi yang ada pada waktu itu berasa takut untuk membantu Jaffer. 

Kesi itu bukanlah kes yang pertama kali berlaku di mana pada awal bulan lalu, seorang lelaki berusia 53 tahun terbakar di dalam keretanya dan orang awam hanya merakam kejadian itu tanpa membantu mangsa. 

Sumber: UNILAD


Sumber : thereporter.my
Blog, Updated at: 11/29/2019

0 comments:

Loading...