(Video) 'Dia tampar, aku sepak'


Viral di media sosial video pergaduhan di tengah jalan yang mengundang pelbagai reaksi netizen. 

Hanya disebabkan tidak puas hati dihon, kedua-dua pihak bertekak tanpa mempedulikan pengguna jalan raya lain terpaksa menunggu kes mereka diselesaikan. 

Namun keadaan menjadi semakin buruk apabila muncul seorang wanita menampar muka pemandu kereta Honda BRV menyebabkan lelaki itu membalas balik dengan menerajang perut wanita terbabit. 

Keadaan menjadi kecoh apabila datang beberapa lelaki memukul pemandu Honda itu bertubi-tubi. 



Beberapa jam selepas kejadian itu, mangsa, Shazmie, tampil menceritakan hal sebenar yang berlaku. 

"Aku nak masuk jalan utama dari jalan simpang. Masa tu jammed. Yang perempuan ni drive tak bagi aku masuk jalan, pastu hon sampai sudah.

"Last aku mengalah, aku bagi dia masuk dan aku hon balik. 

"Dia keluar kereta, pastu cabut penutup tingkap aku. Dia tampar, aku sepak.


"Boleh je selesai cara baik, tak perlu angkat kaki tangan. Dalam dunia ni bukan kita seorang je gedebe. Maaf sebab buat jammed tadi tapi mak aku tak pernah tampar muka aku. Aku tak kacau orang, jangan kacau aku. 

"Ada yang backup perempuan tu? Mulut dia langsi kalah gangster. Maki aku macam bapak dia punya jalan tu," katanya yang juga menjelaskan dia tidak mengalami kecederaan teruk, hanya cermin matanya saja yang patah. 

Sementara itu, tampil pula Muslim Shah menceritakan hal dari pihak ibu saudaranya yang terbabit dalam kes itu. 

"Ni kejadian kat Bentong tadi. Aunty Annah Shah tengah bawa kereta melayan jem, sebab macam biasa uncle malas.

"Lepas tu mamat Honda babik ni potong line dan himpit sampai kena kereta kami. Aunty hon, dia tak nak elak gak. So aunty berhenti dia keluar, aunty sound la dia, dia kuaaja, aunty tolak dia pastu dia terajang aunty.

"So takkan uncle nak biarkan je kan? Uncle pun tak pernah tendang aunty kot? Maybe dia tak tahan tunggu jem dari Raub ke Bengon, sampai himpit-himpit kot. 

"Setakat ni je video uncle ada sebab tak rakam. Ni pun minta kat orang. Nampak kan double line tu, masih lagi nak potong himpit-himpit sampai kena kereta," kata Muslim Shah. 


Walau bagaimanapun, kes tersebut telah selesai apabila kedua-dua pihak telah mengambil inisiatif untuk bersemuka dan memohon maaf di atas kejadian yang berlaku. 

"Alhamdulillah, selesai pertemuan empat mata. Kami saling mohon maaf dan selesaikan cara baik. 

"Yang baik datang dari Allah, yang kurang uga dari Allah atas kelemahan saya. TQ semua yang memudahkan urusan kami," kata Shazmie. 




Menurut Shazmie, ramai yang menasihatkannya untuk membawa kes itu ke mahkamah tetapi dia enggan berbuat demikian kerana tidak mahu memanjangkan perkara itu. 



Sumber : thereporter.my