'Melampau pengasuh ni!' - Ibu bengang perut anaknya diconteng dengan permanent marker


Tindakan pengasuh menconteng perut anak asuhan menggunakan permanent marker menimbulkan kemarahan ibu kepada kanak-kanak terbabit. 

Ibu tunggal, Heather, hanya mengetahu perut anaknya diconteng dengan permanent marker ketika dia mahu menukar lampin anaknya itu dengan pesanan, "Mum, I'm out of diapers" semata-mata mahu mengingatkan dia untuk membeli lampin. 

Menurut Heather, kebiasaannya pihak pusat jagaan akan meletakkan laporan aktiviti dua anaknya di bekas makanan untuk disemak. Laporan itu mengandungi maklumat seperti kelakuan anak-anaknya bila lampin mereka ditukar dan sama ada mereka memerlukan lampin pakai buang atau tisu basah lebih. 

Heather mengakui dia mungkin terlepas pandang laporan itu sehingga menyebabkan perut anaknya diconteng. 

"Kalau saya terlepas pandang pun, pengasuh boleh bersemuka dengan saya dan beritahu anak perlukan lampin lebih. Tetapi yang sebaliknya pula berlaku. 

"Saya dah cuba lap perut Milo dengan tisu basah beberapa kali, tetapi kesan marker itu agak sukar nak dibuang.


"Saya dah rancang nak bawa mereka pergi bermain di pantai, tapi sekarang dah tak dapat disebabkan perutnya diconteng," katanya. 

Ramai netizen terutamanya golongan ibu terkejut dengan tindakan pengasuh yang tidak bertanggungjawab itu. 

"Buat laporan, ini dah melampau sangat. Ada banyak lagi cara lain nak maklumkan kepada ibu, bukannya aniaya budak macam ni," kata netizen. 

"Tak sangka ada pengasuh yang sanggup buat macam ni pada anak awak. Awak tak overeact pun. Tindakan pengasuh ini jelas sekali tidak profesional," tambah netizen lain. 

Sumber: Mirror


Sumber : thereporter.my