Ngeri! Mayat Ditinggal Dalam Rumah Terbiar, Tinggalkan 'Nota' Untuk Uruskan Mayat

Posted on Friday, January 31, 2020 | 1/31/2020



Ohmedia agak terkejut bila tengok gambar yang tular di media sosial baru-baru ini. Mana taknya, ada mayat gais dalam rumah terbiar dan tidak berpenghuni yang terletak di Batu 10 Tanjung Karang tu. Siap ada orang tinggalkan nota minta uruskan mayat dekat peti surat tau.


Menurut @azrulnaim777 di Twitter, rumah tu sebenarnya milik arwah Cikgu Jumbri yang sudah lama meninggal dunia. Jadi, tu bukan mayat Cikgu Jumbri ya gais. Fahamkan cerita ni dulu. Kalau korang nak tahu cerita penuh, boleh baca thread dekat bawah ni.

"Orang batu 10 mesti tahu rumah ni dengan sejarah rumah tu kan"

Sumber: @azrulnaim777
Ohmedia ingatkan tweet ni kisah misteri rumah terbiar di Batu 10 Tanjung Karang, Kuala Selangor. Bila tengah scroll tengok gambar yang dimuatnaik oleh @azrulnaim, pergh! Terkejut Ohmedia weh. Agak-agak mayat siapa lah tu kan? Hmm. Innalillahiwainnalillahirojiun.

"Tu bukan mayat Cikgu Jumbri"

Sumber: @azrulnaim777
Ya gais, tu bukan mayat Cikgu Jumbri. Tu mayat orang lain. Dekat nota yang ditinggalkan dekat peti surat tu tulis untuk uruskan rangka manusia dalam rumah arwah Cikgu Jumbri, bukan urus mayat Cikgu Jumbri. Jangan salah faham okay?

"Orang yang menyewa rumah tu tak lama"

Sumber: @azrulnaim777
Agak-agak kenapa ya setiap penyewa tak duduk lama dekat rumah tu? Menurut @azrulnaim777 di Twitter, harga rumah sewa Cikgu Jumbri di Batu 10 Tanjung Karang, Selangor adalah RM50 untuk setiap bulan.

"Dah dapat tau lah maybe kena ganggu kot"

Sumber: @azrulnaim777
Ohmedia rasa semua penyewa rumah tu kena ganggu. Mungkin sebab tu diorang tak tahan kot nak duduk dalam rumah tu. Hmm scary juga kan. Korang boleh bayangkan tak duduk dalam rumah tu selepas apa yang terjadi? Tetapi seeloknya kalau rumah tu buat doa selamat dan 'memagar' rumah tu. Betul tak gais?

"Ada benda seram selalu muncul"

Sumber: @azrulnaim777


Sumber: @azrulnaim777
Ohmedia agak pelik juga dengan orang yang tulis nota tu. Kenapalah dia tak memaklumkan kepada orang yang duduk di kawasan tu kan? Hmm. Mungkin sebab dia panik kot. Apapun, marilah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah.

Sumber: @azrulnaim777

+ Baca respon pembaca Oh! Media
Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 1/31/2020

0 comments:

Loading...