'Semalam elok je dia datang main..' - Kejam! Kucing mati akibat 2 kakinya dipotong individu tidak berhati perut


Sabtu lalu, seekor kucing ditemui dalam keadaan cedera parah akibat dua kaki depannya dipotong oleh individu yang tidak berhati perut. 

Menurut Nz Garage, kucing putih itu semalam berada dalam keadaan sempurna ketika bermain dengannya dan terkejut melihat keadaan haiwan kecil itu yang dianiaya dengan begitu kejam sekali. 

"Sapo buat kijo nih....smaley molek2 dio dok main nga ambo....ejah oyak mano buko....ejah roger....Mohd Syerman...tulong ejah..Nieza Edris..nih kucing hok dok main nga anaqi smaley nih...nyo kerak kaki ko menatey....mano ni," tulisnya di Facebook. 

Kucing itu kemudian dibawa ke klinik veterinar untuk mendapatkan rawatan tetapi haiwan itu menghembuskan nafas terakhirnya pada jam 4.25 petang Ahad. 

"Kami ingin memohon maaf kerana tidak dapat menyelamatkan kucing ini. Terima kasih yang tidak terhingga kami ucapkan kepada Dr Idayu dan staff-staff yang telah mencuba sedaya upaya menyelamatkan dia sehingga jam 4.35 petang tadi (Ahad). 

"Pagi tadi sempat juga dia jamah makanan dengan bantuan staff vet walaupun keadaannya sangat lemah pada masa itu. Dia hanya mampu angkat kepala je. Selepas itu dia terus tidur dan sekali sekala je bila dipanggil, dia 'miaww'. 

"Kini hilanglah derita dia, hilang jugalah kesakitan di dunia. Kami doakan si pelaku segera bertaubat," kata Mohd Syerman. 

REAKSI NETIZEN




Sumber : thereporter.my