Bilal Cedera Ditikam Ketika Solat Dalam Masjid Di London!

Sumber gambar dari Mirror UK
Selepas peristiwa serangan berdarah ketika solat Jumaat di dua buah masjid di Christchurch yang mengorbankan 49 nyawa, kini kita dikejutkan dengan serangan seorang individu keatas seorang bilal ketika sedang bersembahyang di London Central Mosque. Menurut sumber dari Mirror UK,  kejadian dilaporkan berlaku petang Khamis semalam.



Bilal berkenaan dikenali sebagai Rafat Maqlad yang berusia 69 tahun. Menurut laporan Mirror UK, individu berumur 29 tahun berkenaan dikatakan sengaja menunggu solat dimulakan sebelum menyerang dan menikam bilal berkenaan di bahagian bahu sebelah kanan. Walaubagaimanapun penyerang berkenaan sudah ditahan oleh polis selepas dikepung oleh jemaah-jemaah yang berada didalam masjid berkenaan.



Ada sumber yang mengatakan bahawa bilal berkenaan ditikam dibahagian leher sektika sedang menunaikan solat pada raakat kedua. Mirror UK melaporkan, lelaki berkenaan sebelum ini pernah beberapa kali sembahyang di masjid berkenaan. Namun wakil dari London Central Mosque menafikan hal berkenaan dan mengatakan bahawa individu berkenaan baru sahaja dilihat satu, dua hari kebelakangan ini.


OHMEDIA: NAMPAKNYA MUSUH-MUSUH ISLAM YANG TIDAK SENANG DENGAN PERKEMBANGAN AGAMA ISLAM TERUTAMANYA DINEGARA-NEGARA MAJORITINYA BUKAN ISLAM.

Sumber: Awani  |  Mirror UK

+ Baca respon pembaca serangan keatas seorang bilal di London Central Mosque di Facebook Oh! Media


Sumber: Oh! Media