Kalah Kes Mahkamah, Punca Sajat Lari Ke Mekah

Posted on Tuesday, February 04, 2020 | 2/04/2020



Korang mesti pelik kenapa kawan rapat Si Sajat ni, Azmah Mohammed betul-betul bersungguh nak dedahkan isu Sajad kepada umum kan? Azmah Mohammed baru jer mendedahkan melalui akaun Facebook miliknya yang dia dah lama pendam dan tahan tentang Sajat telah pun penjarakan sepupunya sendiri pada tahun lepas dengan tidak sah! Apa yang terjadi sebenarnya adalah salah satu penganiyaan fizikal dan mental yang dibuat oleh Sajat terhadap sepupunya sendiri, Nurwati Hussin dan juga merupakan rakan kongsi utama perniagaan Azmah. Dikatakan hidup mereka berubah 360 darjah sejak kejadian itu.

Kesalahan yang telah dituduh oleh Sajat kepada sepupunya itu, langsung tiada bukti yang ditunjukkan di mahkamah dan Sajat mengambil kesempatan serta menyalahgunakan kuasanya dan memperdaya PDRM untuk membuat pertangkapan terhadap sepupunya itu. Sajat dah menganiaya dan juga memfitnah sepupunya sendiri gais! Kejam betul buat sampai macam tu dan tidak kisah langsung sepupunya ditangkap. Ohmedia dapat tahu yang sepupu Sajat mengalami depresi dan kemurungan yang tersangatlah teruk sampai tidak mahu keluar rumah, malu kepada rakan, jiran dan saudara-maranya sendiri. Oh ya, masa itu Sajat tidak hairan langsung tentang sepupunya dan juga turut mengina arwah bapa kepada Nirwati sebagai keturun babi di media sosial. Nurwati telah berjumpa dengan doktor pakar untuk merawat kemurungannya itu.


Muhammad Sajat juga telah menyebarkan berita palsu dan memfitnah Nurwati telah melakukan pecah amanah sebanyak 1.5 juta ringgit, sedangkan ianya tidak pernah sekali pun berlaku dan dikatakan Nurwati telah menang kes ini. Mereka dah lama lali dengan perteduhan kejam, serta ugutan yang telah dibuat oleh Sajat beberapa tahun lalu dan sudah tidak tahan untuk hadap semua ini.

Dikatakan yang Azmah dan juga Nurwati telah pun membuka kedai kecantikkan sejak dari kes itu, dan Muhammad Sajat telah menuduh bawaha hasil pembukaan kedai kecantikkan oleh mereka telah menggunakan duit pecah amanah yang telah dituduh kepada Nurwati. Sajat terus memberi ugutan bertubi-tubi kepada mereka. Tuduhan dan fitnah yang Sajat membuatkan mereka bertindak untuk saman Muhammad Sajat dan pihak Nurwati menang kes itu. Dikatakan selepas itu, Sajat serta sekutunya telah memukul Azmah dan mengugut serta menganggu keluarga Azmah.

Sebenarnya ketika Sajat pergi ke Mekah untuk menunaikan umrah baru-baru ini, kes kemenangan Azmah dan Nurwati dibacakan di mahkamah dan Sajat tidak hadir untuk mendengar hujahan hakim.

OHMEDIA : DISEBABKAN DUIT, MANUSIA SANGGUP BUAT APA SAHAJA!

Sumber : Azmah Mohammed
Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 2/04/2020

0 comments:

Loading...