The Simpsons Dah Ramal Koronavirus Sejak 27 Tahun Dulu, Seriuslah?!

Posted on Sunday, February 02, 2020 | 2/02/2020



Peminat kartun The Simpsons ni cakap yang kartun tu dah ramal koronavirus ni sejak 27 tahun yang lalu. Masalahnya, wabak nya pun hampir sama dengan koronavirus yang sekarang ni tengah melanda negera China baru-baru ni. Pelik kan? Cara-cara wabaknya tersebar pon lebih kurang sama.


Dalam satu episod dalam The Simpsons tu, Osaka Flu merebak melalui Springfield selepas penduduk beli juicers dari Jepun. Benda ni dah viral dekat twitter lepas peminat kartun tu muatnaik episod dalam kartun tu dan dikaitkan dengan wabak yang tengah digemparkan sekarang ni. Kalau korang tak faham, episod tu menunjukkan yang seorang pekerja memasukkan juicers dan batuk ke dalam sebuah kotak yang nak dihantar ke Amerika Syarikat lalu mengingatkan kepada pekerja lain untuk tidak memberitahu boss yang dia tengah selsema.


Kemudian, kotak tu dah pun dihantarkan ke Amerika Syarikat dan sampai ke penerimanya, ia juga menyebabkan kebanyakkan penduduk disana terus jatuh sakit. The Simpson ni betul menakutkan lah! Banyak episod-episod dari The Simpson ni memnag betul dah terjadi pada zaman sekarang kata netizen.

Sumber : Siakap Keli
Sumber: Oh! Media
Blog, Updated at: 2/02/2020

0 comments:

Loading...