(Video) 'Patut tampar kuat lagi' - Konvoi motosikal salahguna lorong tol ditampar pengawal keselamatan


Di setiap plaza tol di lebuhraya sememangnya menyediakan lorong khas untuk penunggang motosikal. Tetapi masih ada yang malas menggunakan lorong khas itu dan memilih menggunakan lorong tol berpalang. 

Viral di media sosial semalam, sekumpulan penunggang motosikal memasuki lorong kereta di Plaza Tol Kampung Lekir Lebuhraya Persisiran Pantai Barat (WCE), Setiawan sehingga menyusahkan pengguna kenderaan yang berhak menggunakan lorong itu. 

Berang melihat kebiadaban para penunggang motosikal yang masih berhutang dengan pihak bank itu, pengawal keselamatan yang bertugas tampil dan terus menampar kepala salah seorang peserta konvoi haram tersebut menyebabkan kepalanya bergegar seketika. 

Rakannya pula segera turun dari motosikal kerana bimbang menerima nasib yang sama sementara penunggang itu tadi masih kebinggungan selepas ditampar. 

Video yang dirakam pengguna lebuhraya itu turut menunjukkan pengawal keselamatan berkenaan menghalau penunggang motosikal lain dari lorong tersebut. 

"Hei gila betul budak-budak ni. Haa padan, ambek kau! Agak-agaklah. Kan dah mendapat dah. Main langgar je tol," kata perakam. 

"Haa, sepak dia sekali," tambah isterinya. 



Sementara itu di media sosial, netizen menyelar tindakan para penunggang motosikal terbabit. 



Sumber : thereporter.my