Bila Legend Berkata-Kata, Tindakan Sendiri Yang Memakan Diri


Sekarang ni memang tengah hangat isu beberapa artis yang meminta kerajaan untuk memberikan bantuan khusus kepada mereka kerana dikatakan yang penggiat seni terjejas periuk nasi mereka disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan akibat wabak covid-19 yang sedang melanda. Sepertimana yang kita tahu, ramai pihak yang tak berapa menyokong apa yang dipertengahkan mereka, tidak terlepas juga dengan beberapa artis yang lain.



kesian abg tgk adik2 kena kecam bagai nak kiamat sbb nak menyuarakan tolong bantu pada yg tiada upaya melawan kengkangan waktu2 darurat sekarang ini. niat baik disalah ertikan. hanya kerana tiada mahu membaca penuh sesuatu artikel. kehidupan awak yg mereka riuhkan pula! apa yg dapat dipelajari adalah betapa pendam nya kesumat manusia menyimpan hasad yg menebal dgn kejayaan awak. komen mereka mmg membuat kita sedar siapa diri mereka sebenarnya. awak nothing dlm kehidupan mereka. tidak kenal tidak lawak suara sumbang dan sampai ada yg mengaku tak pernah tgk rancangan awak sbb lebih peka pada siaran obersi. yang awak pun satu tayang semuanya pada sosial media dgn ungkapan bukan riak sekadar berkongsi! kongsi apa? boleh deme pinjam kereta yg hadiah pada emak tu ke? buat amal pun digalakkan berahsia inikan pula kerja2 membeli kasut atau beg tangan mewah. sekarang kita sudah sedar kita yg hendak org perhatikan lifestyle kita dan bukan semuanya approve dgn gaya awak itu. malah menimbunkan lagi rasa gusar yg terpaksa dipendam. sekali peluang terbit terbenam lah awak dgn hakikat rasa resah hati mereka yg berbisa. abg ok... abg ok je sbb susah mula faham nikmat bersosial media ni. nikmat jahanam.
A post shared by Mamat Khalid (@khalidmamat) on

Pengarah terkenal, Mamat Khalid juga bersuara tentang isu ini di ruangan Instagram miliknya dan mengatakan yang ada sikap segelintir artis yang suka sangat berkongsi gaya hidup mewah dan barangan-barangan yang ternilai harganya di media social mereka. Mamat Khalid juga mengatakan yang sesiapa yang melakukan amal jariah juga digalakkan untuk berahsia dan apatah lagi menunjuk-nunjuk kekayaan yang kita miliki.

Katanya juga, tindakan segelintir artis tersebut seolah-olah memakan diri mereka yang kononnya menyebarkan kemewahan hidup hanya sebagai perkongsian. Mamat Khalid juga turut bersimpati dengan mereka yang menjadi buah mulut netizen diluar sana dan semoga mereka yang dikecam itu mengambil pengajaran daripada apa yang telah berlaku.

Sumber : Mamat Khalid
Sumber: Oh! Media