Ali Puteh Teruk Dikecam Selepas Nasihat Man Raja Lawak Jangan Menunjuk Kebaikan


Baru-baru ini Ali Puteh telah menegur sahabatnya Man Raja Lawak supaya tidak menhebahkan projek bantuan yang di media sosial agar tidak menjadi bualan ramai orang dan menerima pujian yang menggunung. Bagaimanapun, komen Ali ini menerima kecaman hebat dari netizen.

Tidak mahu membiarkan Ali Puteh terus dikecam, Man Raja Lawak tampil membetulkan keadaan dan menjelaskan bahawa dana bantuan itu adalah atas keputusan yang dibuat dirinya sendiri tanpa melibatkan kumpulan Puteh.

Inisiatif ini adalah idea saya sendiri, saya tidak berbincang dengan ahli kumpulan Puteh yang lain. Saya faham keputusan saya ini sedikit sebanyak memberi kesan dan menimbulkan isu serta pandangan masyarakat tentang kumpulan Puteh. Ini adalah keputusan peribadi yang saya ambil untuk menyalurkan sedikit bantuan dari simpanan yang saya ada tanpa sebarang niat lain dan diharapkan peminat Puteh tidak membabitkan mereka dalam inisiatif ini. - Jelas Man.

Ali sebelum ini meminta Man merahsiakan amalan kerana Allah lebih mengetahui niat baik yang dilakukan.\

Kalau kita nak buat baik, tak nak ada sangkal dari orang lain buat kerja dalam diam. Jangan dihebah-hebahkan takut nanti jadi bualan orang. Biar kita buat diam-diam hanya kerana Allah yang tahu apa kita buat, jangan diminta pujian menggunung. Biar kita buat dapat keredaan Allah, semoga dipermudahkan! - Tulis Ali di ruangan komen.

Bagaimanapun, Ali telah memadam komen ini dan hanya dapat dilihat komen kecaman dari netizen. Disebabkan itu juga, Man Raja Lawak meminta orang ramai untuk tidak terus memuji dirinya yang sebelum ini telah menumumkan untuk memberi bantuan sebanyak RM50,000 dan menjual kereta serta motosikalnya untuk memberi bantuan kepada mereka yang memerlukan.

Sumber: Oh! Media