DUN Air Putih Agih 4,500 Ayam Dan Beras


Oleh: Aminji

KEMAMAN, 28 Mei - Sebanyak 4,500 ekor ayam dan 4,500 kampit beras diagihkan Pusat Khidmat Masyarakat Dewan Undangan Negeri (DUN) Air Putih melalui Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) kepada penduduk di sekitar kawasan itu.

MPKK Kampung Bukit Mentok, Bandar Baru Bukit Mentok, Bandar Baru Bukit Mentok 2, Pengkalan Binjai, Rumah Murah/Taman Semarak Binjai, Tok Kapor, Kampung Batu 4, Kuala Tayor, Air Putih dan Teladas adalah antara MPKK yang terlibat dalam agihan sumbangan tersebut.

ADUN Air Putih, Ab Razak Ibrahim yang turut turun padang menzahirkan kelegaannya tatkala sumbangan sampai ke tangan penerima.


“Saya berharap dengan sumbangan yang diagihkan sedikit sebanyak mampu menceriakan para penerima memandangkan Syawal kali ini disambut dalam suasana yang berbeza dan kita masih berada di dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB),” ujar beliau.

Beliau juga mengingatkan penduduk DUN Air Putih agar mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan sepanjang tempoh perayaan bagi mengekang penularan wabak COVID-19.


Ab Razak turut merakamkan jutaan terima kasih kepada Pemuda PAS DUN Air Putih, Jabatan Amal DUN Air Putih dan semua MPKK yang terlibat kerana telah bertungkus-lumus menjayakan proses agihan bagi membantu golongan yang kurang berkemampuan.

Sumber: teganukita.net