Nutrisi Semulajadi Dan 4 Lagi Sebab Kenapa Goat’s Milk Tablet Ini Baik Untuk Kesihatan Anak Anda!


Panjang betul cuti sekolah tahun ni sampaikan anak-anak dekat rumah asyik minta makanan jer untuk habiskan masa diorang. Paling suka makan makanan ringan dan manis yang sebenarnya bahaya untuk kesihatan mereka.

Jadi sebagai ibu bapa kita perlu pastikan mereka ambil makanan berkhasiat macam Goat’s Milk Tablet dari Karihome.

Banyak kajian yang buktikan susu kambing kaya dengan khasiat dan vitamin yang lagi tinggi berbanding susu lembu. Jadi, tak peliklah kalau susu kambing Karihome jadi pilihan orang Malaysia. Berikut merupakan 4 sebab mengapa Karihome Goat’s Milk Tablet baik untuk kesihatan kita semua.

Rasa susu kambing asli

Karihome Goat’s Milk Tablet yang diperbuat dari susu kambing asli ini mempunyai rasa susu yang berkrim dan sangat sedap. Ia mengandungi nutrisi semula jadi yang baik untuk tumbesaran anak-anak. Ia juga kaya dengan kalsium untuk membina tulang dan gigi yang kuat. Paling penting, ia mudah dimakan oleh anak-anak mahupun orang dewasa seperti kita.

Tidak mengandungi sukrosa


Inilah sebab mengapa kita kena elakkan gula-gula ringan yand ada dekat pasaran yang gunakan sukrosa sebagai sumber manis dan mampu tingkatkan resiko kegemukan, diabetes dan masalah jantung. Disebabkan itu, Karihome Goat’s Milk Tablet jadi pilihan tepat kerana ia mengandungi laktosa yang datang dari susu kambing itu sendiri.

Ia juga mengandungi gula sederhana atau glukosa yang mampu membekalkan tenaga yang terhasil secara semulajadi sebagai salah satu monomer bagi karbohidrat. Badan kita memerlukan glukosa setiap hari sekurangnya 160g bagi orang dewasa.

Makanan ringan yang sihat untuk anak-anak


Memang betul anak-anak lebih tertarik untuk makan makanan ringan seperti coklat, fast food, biskut dan banyak lagi. Tapi kalau diamalkan, ia akan turunkan selera makan mereka sehinggakan tengok nasi pun tak lalu. Disebabkan itu, Karihome Goat’s Milk Tablets perlu diamalkan kerana ia boleh berikan banyak khasiat seperti berikut.

Ia diperkaya dengan vitamin A untuk penjagaan mata dan pertumbuhan badan. Kaya dengan probiotik iaitu bakteria baik bagi meningkatkan kesihatan usus dan pencernaan dalam badan. Bersama dengan prebiotik, ia akan memastikan sistem pencernaan kita lebih sihat.

Mampu tarik minat anak dengan banyak perisa


Tengok bungkusan Karihome Goat’s Milk Tablets ni pun dah cantik dan warna-warni, mesti anak-anak suka. Pilihan perisa yang boleh dipilih adalah seperti White, Honeymelon, Berries dan Surprise.

Daripada kita biarkan anak-anak makan coklat dan makanan ringan lain yang tidak berkhasiat, Karihome Goat’s Milk Tablets adalah pilihan yang paling tepat.

Untuk maklumat lanjut, boleh terus ke www.karihome.com.my atau dapatkan secara online di Roe Soul.

#SnekBerkhasiat #Susukambing #Karihomemalaysia #healthysnack #healthytreats

Sumber: Oh! Media