PKPP : 'Jangan Terlalu Teruja'

Shaharizukirnain.

Oleh: Muhammad A Rahman

SETIU, 8 Jun - Rakyat Malaysia khususnya warga Setiu diingatkan agar tidak terlalu teruja dengan kelonggaran yang diberikan dalam Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) yang berkuatkuasa 10 Jun nanti.

Ahli Parlimen Setiu, Shaharizukirnain sebaliknya berkata, orang ramai mesti terus menjaga disiplin diri dengan mematuhi langkah-langkah keselamatan dan kesihatan.

"Tiada masalah melakukan aktiviti yang dibenarkan termasuk melancong tetapi kita kena sentiasa berhati-hati kerana wabak ini belum berakhir lagi," ujar beliau.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai peningkatan tempahan hotel secara mendadak di beberapa tempat oleh pemberita hari ini.

Semalam, beberapa portal media melaporkan lebih 1,000 tempahan hotel telah dibuat oleh rakyat Malaysia dalam masa kurang satu jam.

Mengulas lanjut, Shaharizukirnain berkata kebiasaan baharu yang dianjurkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) wajar diamalkan setiap masa walaupun sedikit ruang kebebasan diberikan.

"Sentiasa amalkan penjagaan diri seperti jaga jarakan sosial, membawa penutup muka , memakai hand sanitizer dan tidak berkumpul di kawasan sesak," tambah beliau.



Sumber: teganukita.net