'Berderau jantung weh!' - Gadis terkejut, anak saudara order makanan cecah RM1,800+ dari apps Food Panda


Alangkah terkejutnya seorang gadis apabila mendapati bakul pesanan aplikasi Food Panda di telefon bimbitnya mengandungi pesanan berjumlah lebih dari RM1,800! 

Miya Azira, berkongsi mengenai insiden yang berlaku pada dirinya minggu lalu yang membuatkan dia rasa berderau jantung seketika. 

"Al-kisah last week punya cerita. Anak saudara saya, main handphone saya. Kemudian dia order Food Panda! 

"Order dari restoran mahal! Nasib baik Food Panda apps dalam phone bukan auto order. Kalau tidak, RM1,800+ makanan sampai di rumah. 

"Berderau jantung makcik dia. Nasib baik anak saudara kesayangan. Budak lelaki, berusia lima tahun. Lapar katanya, nak makan pizza," katanya yang turut memberi peringatan kepada golongan ibu bapa agar berhati-hati apabila meminjam telefon pintar kepada anak. 

Antara makanan yang dimasukkan dalam bakul pesanan, 14 set Nasi Briyani Gam (RM546), 4 set N.Y Kebab Rice (RM140), 5 Peri-Peri Herb Rice (RM175) dan lain-lain pesanan yang harganya di bawah RM100. 


Selain Food Panda, aplikasi seperti Shopee, Lazada dan lain-lain juga perlu dielakkan dari dibuka oleh anak-anak. Sekiranya ada fungsi 'lock' pada apps, gunakanlah atau berdepan dengan kerugian yang tidak dijangka.  

Sumber : thereporter.my