Bayi meninggal selepas dicium dan digomol tetamu ketika Aidilfitri

SUDAH kerap kali diberi peringatan agar tidak menyentuh anak yang masih kecil sekiranya diri seseorang itu tidak menjaga kebersihan termasuklah perokok.

Ini kerana, sistem imun bayi masih belum kuat untuk menangkis segala jangkitan penyakit.

Keadaan ini sering berlaku apabila tibanya musim perayaan. Bila tidak diberi, mulalah mulut mengata ibu bapanya sombong sedangkan ibu bapa itu sedang melindungi anaknya.

Viral ketika ini luahan seorang bapa yang berkongsikan kisah anaknya yang meninggal dunia akibat jangkitan kuman selepas disentuh oleh orang ramai.

Ikuti perkongsian Muhammad Sallehin Dahlan di bawah:

Yang saya bawa ini adalah arwah anak saya, Muhammad Faisal As Sallahuddin. Meninggal dunia pada hari raya kedua tahun lepas.

Kerana apa? Kerana kuman. Ramai yang cium dan gomol arwah anak saya sebab wujudnya segelintir manusia bodoh dan sombong selalu berkata,

“Baik tak payah ada anak kalau tak tunjuk dengan orang lain.”

Jadi, kepada mereka yang ada anak kecil, jangan jadi bodoh seperti saya. Biarkan orang kutuk anda dan pekakkan telinga. Yang penting anak anda sihat.

Jadi, sampai sekarang orang yang suka gomol anak saya, saya cuma nak tanya satu soalan saja. Apa yang saya dapat bila dah puaskan hati mereka? Dapatkah mereka menggantikan semula anak saya?

Kepada mereka semua yang ada anak kecil, jika anda sayangkan anak anda, jagalah sebaik mungkin amanah Allah ini. Bukan semua dapat zuriat yang Allah berikan.

Kepada adik, ini tahun pertama adik tak ada di sisi ayah. Ayah sentiasa merindukan adik.

Sumber: Muhammad Sallehin Dahlan



Sumber: kulihatlangitbiru.com