Belum sah itu mayat pemandu Grab yang dilaporkan hilang - Polis


Ketua Polis Daerah Tuaran, Deputi Superintendan Mohd Hamizi Halim berkata, mayat yang ditemui di Kampung Shahbandar di Tuaran, belum disahkan mayat pemandu Grab yang dilaporkan hilang sejak Jumaat lalu. 

Terdahulu, seorang rakan mangsa, Azuljailani, memaklumkan ahli keluarga mangsa telah mengesahkan mayat yang ditemui itu adalah mayat Mohammad Hanafie Jaafar. 


Mohd Hamizi berkata, mayat berkenaan telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk siasatan lanjut dan beliau meminta orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi kerana pihaknya masih menjalankan siasatan untuk mengenalpasti identiti mayat tersebut. 

Difahamkan, keadaan mayat yang ditemui itu sudah mulai kembung dan terjejas terus menyukarkan pihak polis mengenal pasti identitinya. 

"Polis sedang menjalankan siasatan menyeluruh mengenai penemuan mayat itu sama ada ia adalah pemandu Grab atau sebaliknya. 

"Ia memerlukan masa untuk pengecaman sama ada mayat itu adalah individu yang dilaporkan hilang sejak Jumaat lalu disebabkan keadaan mayat yang mulai kembung dan terjejas," katanya. 

Sumber: Harian Metro

LAPORAN BERKAITAN


Sumber : thereporter.my