Dakwaan Farm Fresh milik bukan Islam, COO tampil beri penjelasan

BARU-BARU ini, tular satu posting di Facebook mengenai hak milik pengeluar jenama nama susu segar tempatan, Farm Fresh yang didakwa milik bukan Islam.

Muat naik status tersebut yang memaparkan foto minuman tersebut dengan seorang lelaki yang berbangsa Cina telah mendapat perhatian orang Melayu.

Susu Farm Fresh bukan keluaran Muslim?

Susulan daripada dakwaan pengguna laman sosial ini, seorang lelaki yang dikenali sebagai Azmi Zainal yang merupakan COO syarikat Holstein Milk telah tampil memperjelaskan keadaan sebenar kepada ramai.

Menerusi status Facebook, Azmi Zainal selaku COO Farm Fresh telah menyelar tindakan pemilik Facebook tersebut yang seakan mempunyai niat untuk menjatuhkan keluaran produk Farm Fresh.

Azmi Zainal dalam keadaan tegas akan membuat laporan polis sekiranya pemilik akaun tersebut tidak memohon maaf atas dakwaan palsu yang dilakukannya.

Banyak dapat komen rasis!

Farm Fresh milik Malaysia

Bina hubungan yang baik, jangan jatuhkan orang lain

Maaf sebarkan maklumat salah…

Selepas menerima penjelasan tersebut, pemilik akaun tersebut telah memuat naik satu permohon maaf atas ketelanjurannya membuat dakwaan sedemikian rupa, bagi melariskan jualan produknya.

Saya mohon maaf

Sumber: Azmi Zainal



Sumber: kulihatlangitbiru.com