--> Skip to main content

Akibat Tergelincir Dan Terjatuh Dari Kapal, Seorang Pelajar Praktikal Hilang Sebelum Temui Ajal

Sumber : Google
Sayu dan hiba menyelubungi seisi keluarga arwah Muhammad Afizuddin Aidzuhan yang menemui ajal setelah tergelincir dari kapal Bunga MAS 6, dan terjatuh kedalam laut. Arwah merupakan pelajar yang sedang menjalani latihan praktikal selama 6 bulan dan merupakan penuntut dari Kolej Vokasional Ranaco, Chukai.

Menurut info, kejadian berkenaan berlaku pada waktu malam, dimana arwah terjatuh ketika melangkah dari kapal ke bot tunda yang ditambat pada kapal berkenaan. Kehilangan disedari selepas arwah tidak hadir ke perhimpunan pagi keesokan harinya.

Pasukan mencari dan menyelamat dikerah untuk mencari arwah. Arwah ditemui nelayan dalam keadaan terapung 3.9 batu nautica dari tempat kejadian dengan lengkap berpakaian pada jam 12.45 tengahari.

Sumber : Metro Online
Sumber: Oh! Media
Tarikh Artikel: 31 July 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...