--> Skip to main content

Bayi maut terperosok di dalam celah tayar motosikal selepas kain ibunya terbelit


Gambar seorang bayi terperosok di celah tayar belakang motosikal viral di media sosial baru-baru ini. 

Kejadian itu berlaku pada tahun 2015 di Saraburi, Thailand, namun kembali viral semula di media sosial. 

Menurut sumber, mangsa mengalami kecederaan parah dan pasukan paramedik yang dihubungi orang awam bergegas ke lokasi kejadian untuk membantu mengeluarkan mangsa. 

Setelah tiba di tempat kejadian, mereka mendapati bayi berusia sebulan itu tidak sedarkan diri dan kesan luka di beberapa bahagian badannya. 

Mangsa berjaya dikeluarkan dan terus dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Malangnya, mangsa tidak memberi sebarang respon dan paramedik cuba memberi bantuan pernafasan, sebelum disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital. 

Sumber yang sama melaporkan, si ibu terdahulu mengendong bayinya dengan mengikat anak kecil itu menggunakan kain di badannya. 


Malangnya, sebahagian kain itu tersangkut pada rim tayar motosikal lalu membelit dan menyebabkan kedua-duanya terjatuh dan mangsa terperosok di dalam celah tayar belakang. 

Meskipun kejadian sudah lama berlaku, namun orang ramai terutamanya golongan ibu yang menunggang motosikal dinasihatkan berhati-hati. 



Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 24 July 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...