--> Skip to main content

Padam akaun FB selepas komen minta YDPA cepat mati dikecam netizen


Biadab! Netizen berang dengan tindakan kurang ajar seorang lelaki berasal dari Indonesia yang memuat naik komen "Cepat mati yaa" yang ditujukan kepada Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang baru ditabalkan secara rasmi sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-16.

Suspek, Al Azami, berasal dari Pamekasan, Indonesia melakukan perbuatan itu ketika siaran langsung istiadat pertabalan YDPA ke-16 di Facebook yang disiarkan media tempatan. 

Tindakannya itu mengundang kemarahan netizen yang kemudian sempat screenshot segala maklumat Facebooknya sebelum suspek bertindak menyah-aktifkan akaun Facebooknya setelah menyedari dirinya dikecam teruk. 




Justeru, netizen menggesa pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap suspek atas tuduhan menghina dan memuat naik komen yang jelik dengan sengaja menyakitkan hati.  


Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 31 July 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...