--> Skip to main content

Berita Baik! RON97 Turun 2 Sen


Seperti biasa, mungkin bukan semua rakyat Malaysia menantikan kemaskini harga runcit minyak ini, tapi Ohmedia sentiasa menanti dan harapkan ada penurunan. Akhirnya, untuk minggu ini, harga runcit petrol RON97 telah turun dua sen dari RM2.56 kepada RM2.54 seliter.

Malangnya, RON95 dan diesel harga masih kekal dan tidak hadapi sebarang penurunan. Tapi korang janganlah risau, sebab harga yang kekal tu masih di paras yang rendah iaitu pada RM2.08 dan RM2.18 seliter berkuat kuasa 12 tengah malam ini.

“Berdasarkan pengiraan di bawah formula APM, harga runcit produk petrol RON95 dan diesel bagi tempoh yang sama masing-masing sepatutnya RM2.24 dan RM2.33 seliter.
“Ini menunjukkan penurunan dari minggu lalu yang mana harga runcit produk petrol RON95 berada pada paras RM2.26 seliter dan diesel pada RM2.31 seliter,” katanya.

Apa-apapun cuba korang tengok berapa agaknya subsidi yang telah dikeluar kerajaan untuk minggu ini. Untuk tempoh 3 hingga 9 Ogos ia berjumlah RM85.78 juta.

+ Baca respon pembaca di Oh! Media.



Oh! Makan


Sumber: Oh! Media
Tarikh Artikel: 02 August 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...