--> Skip to main content

Pencuri durian dibelasah, motosikal dibakar


Kantoi mencuri buah durian, seorang lelaki dibelasah sekumpulan duduk dalam kejadian awal pagi Isnin dalam kejadian di sebuah dusun di Lubuk Batu, Marang, Terengganu. 

Motosikal milik suspek yang dipercayai digunakan untuk mengangkut hasil curian itu juga dibakar. 

Menurut laporan Sinar Harian, pemilik dusun bersama penduduk melakukan rondaan sebelum ternampak suspek membawa seguni durian yang dipercayai dicuri. 

Suspek bersama dua lagi rakannya dipercayai datang ke dusun itu secara bergilir-gilir bermula tengah malam. Bagaimanapun, penduduk hanya berjaya menahan salah seorang daripada suspek pada jam 6 pagi apabila suspek kebetulan berada dalam kawasan kebun bersama seguni durian. 





Suspek dan dua lagi rakannya dipercayai tinggal di kampung berdekatan dan telah melakukan kegiatan itu sejak durian mula luruh. Tetapi pemilik dusun tidak berani mengambil tindakan kerana sebelum ini mereka sering dilihat berada di luar kawasan kebun. 

Sumber: Sinar Harian 


Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 02 August 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...