--> Skip to main content

Polis jemput orang ramai bayar saman trafik, nikmati diskaun 50%


Sempena Pelancaran Bulan Kebangsaan dan Kibar Jalur Gemilang 2019, Polis Diraja Malaysia (PDRM) menawarkan diskaun sehingga 50 peratus bagi pelbagai jenis saman trafik yang layak mendapat pengurangan. 

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, sebanyak enam kaunter akan disediakan bagi orang ramai membuat semakan dan bayaran saman bermula jam 8 pagi hingga 6 petang pada 3 dan 4 Ogos di Dataran Pahlawan. 

Menurut beliau, program itu kebiasaannya akan mendapat sambutan dari orang ramai termasuk pengunjung dari luar Melaka yang mengambil peluang itu untuk membayar saman. 

Bagaimanapun, terdapat beberapa jenis saman iaitu saman kemalangan berstatus No Compoundable, saman berstatus waran tahun semasa, saman dalam perbicaraan, saman Op Selamat tahun semasa adalah tidak layak menikmati diskaun tersebut. 

Sumber: Harian Metro


Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 01 August 2019
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...