--> Skip to main content

Bayi 10 bulan ditinggalkan sendirian dalam buaian elektrik, maut dalam kebakaran


Seorang bayi perempuan berusia 10 bulan maut dalam kebakaran di rumahnya di Kampung Bangkahulu, Gemas, dalam kejadian yang berlaku pada jam 11.35 pagi Khamis, 19 Februari 2020. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Tampin, Deputi Superintendan Ahmad Pilus Zainal berkata, ketika kejadian itu berlaku mangsa, Siti Nur Aini Zulimi, ditinggalkan bersendirian dalam buaian elektrik oleh ibunya yang pergi ke Pejabat Pos Gemas pada jam 10.30 pagi. 

Sebelum keluar, ibu mangsa dipercayai ada meminta bantuan dari jiran untuk melihat anaknya jika menangis. 

Tidak lama selepas itu, si ibu menerima panggilan dari jirannya yang memberitahu rumahnya terbakar, lalu dia bergegas pulang ke rumah dan mendapati anaknya sudah tidak bernyawa. 

Ketika kejadian itu berlaku, bapa mangsa sedang bertugas di Kem Syed Sirajuddin, Gemas. 

Mayat mangsa melecur 30 peratus itu dihantar ke Hospital Tampin untuk dibedah siasat. 

Sementara itu, bomba sedang menyiasat punca kebakaran menyebabkan kediaman itu musnah 60 peratus. Polis juga masih menjalankan siasatan. 

Sumber: Harian Metro


Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 19 February 2020
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...