'Hari ni giliran adik pakai sebab dia ada PJ, saya pakai seluar sekolah la' - Di kala pemimpin berebut kuasa, rakyatnya masih hidup susah


Isu politik Malaysia yang semakin panas menenggelamkan isu-isu terkini yang berlaku. Walaubagaimanapun, isu-isu lain juga tidak harus dipandang remeh terutama sekali isu melibatkan hak-hak dan kebajikan rakyat.

Bebenang di Twitter oleh guru ini bukan untuk meraih simpati tetapi untuk membuka mata semua pihak ambil peduli dengan keperluan golongan yang memerlukan. Dikongsikan guru ini, ketika latihan pusat olahraga diadakan, seorang pelajar didapati memakai seluar sekolah. Ketika disoal, pelajar ini mengatakan dia bergilir-gilir seluar dengan adiknya.

SEDANG pemimpin Malaysia berebut kuasa, satu kisah untuk direnung bersama. Tadi latihan pusat olahraga, ada seorang peserta dari sekolah lain datang pakai seluar sekolah.

"Mana seluar sukan?"

"Harini giliran adik pakai sebab dia ada PJ. Saya pakai seluar sekolah la."

Sedih.

Ini bukan tweet nak meraih simpati. Cuma tweet untuk pemimpin negara kita yang sibuk sangat berebut kuasa padahal ada rakyat yang hidup susah. Kuasa didahulukan, rakyat diabaikan.

Budak ni bukan sekolah saya. Bekas anak murid masa dia darjah 1 je dulu. Masa mula posting. Sekarang dah darjah 5. Dia atlet olahraga saya. Sekarang tengah latihan pusat. Next week kejohanan.

Terima kasih yang DM nak bagi sumbangan kat dia. Nanti saya bagi la cikgu dia suruh belikan seluar.

Terima kasih semua yang menyumbang. Ada banyak dah ni. Cukup dah saya rasa. Esok insyaallah pi beli seluar dia dan untuk adik dia. Kalau ada lebih lagi, belanja dia makan. Terima kasih abang dan akak semua.



Habis training olahraga tadi terus beli seluar track, baju sekolah dan paling penting stokin sebab stokin dia ada sepasang je. Face with tears of joy.

KFC sebab ada yang derma suruh bawa dia makan KFC. Siap bungkus untuk family sekali. Terima kasih abang dan akak semua! Semoga dimurahkan rezeki! Smiling face with smiling eyes 





Sumber : thereporter.my