PKP Yang Membosankan? Ini 5 Aplikasi Yang Patut Ada Dalam Smartphone Korang Sepanjang Tempoh PKP


Seperti semua tahu, sekarang sudah masuk hari ke-12 kita menjalankan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Ohmedia tahu mesti ada yang bosankan duduk dirumah sepanjang kuarantin. Demi untuk mengelakkan wabak ini menjadi lebih serius, kita terpaksa berkorban keseronokan luar. Namun duduk rumah tak semestinya korang makan tidur saja kan? Sebab tu Ohmedia nak kongsi kat korang semua 5 aplikasi yang patut ada dalam smartphone korang sepanjang temph PKP ini.

Youtube


Satu kerugian kalau korang tak manfaatkan Youtube ni sepenuhnya. Macam tagline Astro dulu-dulu, macam-macam ada. Mana tidaknya, dari video tutorial tak buat apa-apa sampai video konspirasi tahap tertinggi ada kat Youtube ni, tinggal korang manfaatkan sepenuhnya.

Twitter


Yang ni pun perlu ada kat smartphone korang. Mana yang tak main Twitter, time PKP inilah belaja-belajar main Twitter. Sebab apa Ohmedia suggest korang untuk main Twitter, sebab apa-apa hal mengenai hal semasa, politik ke, jenayah ke, gossip ke Twitter paling laju berbanding Facebook.

Netflix


Okay, untuk app ni dia berbayar sikit. Tapi korang boleh layan macam cerita yang selalunya tak ada kat mainstream tapi korang boleh layan kat sini. Macam-macam genre movie dan tv series aplikasi ni ada. Paling best, korang boleh satu akaun boleh connect dengan macam device, namun terhad kepada 5 device sahaja.

Spotify


Sama macam Netflix, aplikasi ni pun berbayar tau. Sebab korang boleh stream lagu dari serata pelusuk dunia. Macam-macam jenis genre lagu aplikasi ni sediakan. Baik dari country song, jazz, rnb, hiphop dan ballad, semua ada. Tapi macam Ohmedia jiwa orang tua, Youtube pun ok dah sebab boleh dengar lagu-lagu lama, kah!


Plato


Game ini antara aplikasi game yang dalam dia ada macam-macam game. Korang boleh pilih sama ada nak main dengan member-member atau dengan orang luar (global) since korang tak boleh keluar rumah untuk berjumpa dengan member-member. Lebih menarik, ianya percuma. So korang boleh start download dan main game kat Plato ni dengan member-member korang ya!

OHMEDIA: INI ANTARA SUGGESTION OHMEDIA UNTUK KORANG. KALAU ADA APLIKASI YANG LAIN BOLEH KOMEN DEKAT FACEBOOK NANTI MEMANDANG PKP MASIH ADA LAGI DUA MINGGU, HAHAHA!

+ Baca respon pembaca 5 aplikasi yang patut ada dalam smatrphone sepanjang tempoh PKP di Facebook Oh! Media



Sumber: Oh! Media