(Video) 'Rindu betul pemimpin Melaka yang sanggup tembak babi macam ni' - Netizen


Jatuhnya kerajaan pusat yang dipimpin oleh Pakatan Harapan (PH), turut memberi kesan pada beberapa kerajaan negeri yang ada diantaranya akan diganti dengan kerajaan baharu gabungan dari parti Perikatan Nasional (PN). 

Di media sosial, netizen mula meluahkan 'rasa rindu' mereka terhadap bekas Exco Melaka, Norhizam Hassan Baktee. 

Meskipun digelar sebagai 'YB Samseng', tetapi netizen berkata, Norhizam begitu komited menjalankan tugasnya sebagai Exco Pertanian, Pembangunan Usahawan, Koperasi dan Industri Asas Tani Melaka. 

Dalam masa yang sama, netizen turut terhibur dengan video viral yang menunjukkan beliau dengan bangganya membentang kejayaan menangani populasi babi yang meningkat di Melaka, ketika persidangan Dewan Undangan Negeri. 



REAKSI NETIZEN


Semalam, ADUN Pengkalan Batu itu menyatakan sokongan kepada Perikatan Nasional dan beliau menjelaskan tindakannya itu dilakukan demi kepentingan rakyat. Malah mengakui selama ini beliau hanya menjadi barua DAP. 

"Hati saya bertindak merana demi untuk kepentingan orang Melayu. Saya sudah bekerja keras bertungkus-lumus, mereka kata nak berhemah, nak bermaruah, tapi saya tengok saya jadi barua saja. Memang saya jadi barua saja," katanya. 

Disebabkan tindakannya itu, Norhizam bakal dikenakan tindakan oleh DAP. 



Sumber : thereporter.my