--> Skip to main content

Malaysia Terpaksa 'Berperang' Hingga Tahun Hadapan, Kata Ketua Pengarah Kesihatan


Seperti yang dijangka oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO), Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan menjelaskan bahawa Malaysia terpaksa berperang sehingga tahun hadapan dalam usaha untuk mengekang penularan wabak COVID-19.

Memandangkan tiada lagi vaksin ditemukan dalam melindungi diri dari jangkitan wabak ini, Dr Hoor Hisham menyatakan sekarang adalah perlu untuk memikirkan perancangan serta strategi yang boleh digunakan sehingga tahun depan lebih-lebih lagi setelah PKP ditamatkan.

Hari dimana tiada penambahan kes secara mendadak serta kematian direkodkan. Jelas perlaksanaan PKP menunjukkan perkembangan positif. Angka sembuh juga meningkat serta melebihi dari kes bau yang catatkan. Namun kerisauan yang disuratkan oleh KP Pengarah adalah tidak mungkin akan berlaku kluster baru setelah orang ramai dibenarkan keluar rumah.



OHMEDIA: KALAU PKP SAMPAI HUJUNG TAHUN, KORANG READY KE?

Sumber: Berita Harian

+Baca respon pembaca Malaysia terpaksa berpeang sehingga tahun hadapan di Facebook Oh! Media
Sumber: Oh! Media
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...