--> Skip to main content

(Video) 'Kau jangan ketawa!' - 5 remaja dirotan kerana ingkar PKP, Polis siasat video viral tersebut


Klip video menunjukkan seorang anggota polis memukul lima lelaki dengan menggunakan sebatang kayu kerana dipercayai ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), viral di media sosial. 

Video berdurasi 27 saat itu dipercayai dirakam pada 1 April 2020 di Kunak, Sabah.

Anggota polis terbabit dilihat merotan lima lelaki terbabit yang dipercayai masih remaja. Mereka dirotan sekali atau dua tetapi salah seorangnya dirotan beberapa kali kerana ketawa ketika ditahan. 

Timbalan Pesuruhjaya Polis Sabah, Mazli Mazlan berkata, pihaknya sedang menyiasat kejadian itu dan tiada laporan dibuat berhubung insiden tersebut. 

Jelas Mazli, dia dimaklumkan anggota terbabit telah mengarahkan lima lelaki itu yang sedang melepak balik ke rumah sebelum kembali menyambung tugas rondaan. 

Bagaimanapun, apabila dia kembali semula ke lokasi tersebut, lima lelaki terbabit masih tidak berganjak dan sekali lagi dia mengarahkan mereka beredar.


Arahannya itu disambut dengan gelak ketawa dan tidak dituruti menyebabkan anggota berkenaan terpaksa mengambil tindakan yang lebih tegas.

Sekumpulan remaja itu kemudian dibenarkan pulang ke rumah masing-masing.

Sumber: The Star


Sumber : thereporter.my
Tarikh Artikel: 03 April 2020
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...