Lelaki cedera dilibas dengan pisau dapur oleh bapa tirinya kerana tak flush toilet dengan betul


Seorang lelaki berusia 36 tahun telah diserang dengan pisau oleh bapa tirinya berusia 65 tahun kerana tidak membersihkan tandas dengan betul selepas menggunakannya. 

Difahamkan, mangsa mula bertengkar dengan pesara itu selepas suspek menegur tabiat buruknya itu dan menyumpah seranah ibu mangsa. 

Suspek mendakwa ibu mangsa menjalinkan hubungan sulit dengan lebih 20 orang lelaki sebelum menyerang mangsa secara tiba-tiba menggunakan pisau dapur. 

Ekoran kejadian itu, mangsa mengalami luka sedalam 15 sentimeter di telinga kanan dan muka. Tangan mangsa juga cedera ketika dia cuba mengelak serangan dari suspek. 

Suspek telah ditahan polis dan siasatan sedang dijalankan. 

Kejadian itu dilaporkan berlaku pada 1 Mei di selatan barat bandar Chongqing, China. 

Mangsa dalam keterangannya berkata, dia 'flush' tandas dengan betul selepas menggunakannya tetapi adakalanya tangki air tandas itu tidak berfungsi dengan baik. 

Pada awalnya, mangsa tidak mengendahkan teguran suspek. Keadaan itu menjadi semakin teruk apabila suspek menuduh ibu mangsa mempunyai hubungan sulit dengan lebih 20 orang lelaki. 

"Dia libas pisau kat saya empat kali. Saya cuba melindungi diri dengan cerek. Tetapi ketika dia melibas pisau kali ketiga, cerek pula rosak dan tangan saya pun cedera," katanya. 

Sumber: Daily Mail


Sumber : thereporter.my