'Saya bersedia untuk didakwa' - Langgar PKP, Nurulhidayah didakwa di mahkamah esok


Datuk Nurul Hidayah Ahmad Zahid dan suaminya, Datuk Saiful Nizam Mohd Yusoff, akan didakwa di mahkamah Selasa ini kerana didakwa melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). 

Menurut Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Huzir Mohamed berkata, "Keputusan telah dibuat oleh pihak Jabatan Peguam Negara. Dia (Nurulhidayah) akan dituduh pada Selasa ini di Mahkamah Kuala Lumpur".

Terdahulu, Nurulhidayah memuat naik gambar pertemuannya bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Dr Zulkifli Mohamad, bersama suaminya, Saiful Nizam Mohd Yusoff. 

Selain itu, Nurulhidayah turut memuat naik gambar bersama dengan Timbalan Menteri Alam Sekitar dan Air, Ahmad Masrizal Muhammad.


Dua gambar itu mengundang rasa tidak puas hati netizen yang mendakwa Nurulhidayah dengan jelasnya melanggar PKP yang dilaksanakan sejak 18 Mac lalu. 

Mengetahui dirinya menjadi bualan netizen, Nurulhidayah mencabar netizen untuk membuat laporan polis terhadapnya. Malah sempat memuat naik kenyataan berikut di Instastorynya.


Dalam kenyataan Nurulhidayah yang disiarkan MalaysiaKini, dia memaklumkan bahawa dia sebenarnya mempunyai permit pergerakan daripada polis untuk menghadiri pertemuan itu ketika PKP. Tambahnya, pertemuan dengan dua individu berkenaan dibuat berdasarkan temu janji dan jemputan. 

"Saya bersedia untuk didakwa dan akan memohon maaf di atas kesilapan saya di mahkamah," katanya.

Sumber: MalaysiaKini


Sumber : thereporter.my