Ustaz Kazim Elias Tunjuk Cara Mudah Mengerjakan Solat Sunat Aidilfitri Di Rumah


Memandangkan hanya beberapa masjid dan surau sahaja dibenarkan dan kuota 30 jemaah pada satu-satu masa untuk mengerjakan solat sunat Aidilfitri esok hari, penceramah dan pendakwah terkenal, Ustaz Kazim Elias telah menunjukkan cara-cara untuk ketua keluarga mengerjakan solat sunat berkenaan dirumah sahaja.

Jelas Ustaz Kazim, khutbah solat sunat Aidilfitri bukan penghalang bagi kita untuk mengerjakan solat sunat berkenaan bahkan perlu direbut kerana peluang berkenaan sukar diperolehi. Bagi beliau, solat ini tidak sukar untuk dilaksanakan meskipun mempunyai khutbah. Jelas Ustaz kazim, jika ketua keluarga sukar untuk melakukannya, ketua keluarga boleh teruskan dengan solat sunat.

Namun jika ada ketua keluarga yang mahu membaca khutbah tambah Ustaz Kazim, khutbah berkenaan boleh dijadikan sebagai ucapan atau tazkirah ringkas selagi mana ia memenuhi rukun solat yang ditetapkan. Dipetik dari Harian Metro, Ustaz Kazim menjelaskan bahawa solat berkenaan boleh dilaksanakan pada waktu pagi, sekitar jam 8.30 pagi.


OHMEDIA: BETAPA ISLAM ITU MUDAH, TAPI JANGAN ADA YANG CUBA MUDAH-MUDAHKAN. APAPUN PERLU RUJUK DENGAN YANG PAKAR. TERIMA KASIH USTAZ KAZIM, TERLERAI SATU MASALAH HARI ESOK.


Kredit: Harian Metro

+ Baca respon pembaca Ustaz Kazim tunjuk cara mudah mengerjakan solat sunat Aidilfitri di rumah di Facebook Oh! Media

Sumber: Oh! Media