Huawei Bakal Lancarkan Smartphone Flagship Dengan Cip Pemprosesan Yang Lebih Berkuasa!


Meskipun berdepan dengan larangan yang dilakukan oleh Amerika Syarikat, Huawei ternyata tidak menyerah kalah bahkan tampil dengan smartphone dan tablet dengan spesifikasi yang lebih baik. Dikatakan bahawa Huawei akan melancarkan smartphone flagship terbaru mereka pada pertengahan September ini, Huawei Mate 40 Series namun terlewat dari yang dijadualkan.

Kebiasaannya Huawei akan melancarkan cip terbaru yang akan mereka gunakan pada peranti mereka pada pertengahan kedua setiap tahun dan biasanya Huawei Mate Series yang akan menggunakannya. Menurut info yang dipetik Tek Id, Huawei Mate 40 Series akan menggunakan prosesor sebesar 5nm. Khabar angin menyebutkan prosesor berkenaan adalah Kirin 1000 bahkan ada yang mengatakan bahawa ianya Kirin 1020.

Sumber gambar dari Mobil Zona
Prosesor berkenaan akan digabungkan dengan Cortex A77 atau A78 dan GPU Mali G77 ataupun G78. Dikatakan bahawa gabungan ini akan menyebabkan perfomance Huawei Mate 40 Series itu nanti akan meningkat dengan drastik. Untuk info, smartphone flagship dari Huawei ini dilaporkan akan hadir pada Oktober ini tahun ini.

OHMEDIA: STEADY HUAWEI! NO GMS NO PROBLEM! 

Kredit: Tek Id | GizmoChina

+ Baca respon pembaca Huawei bakal lancar smartphone flagship terbaru di Facebook Oh! Media










Sumber: Oh! Media